Till mina..

2013-11-15
19:13:00

Dag 1.5 av evigheten.
Mina allt.. här är saker som jag skulle vilja få sagt till henne samt lite mer tankar, handlingar och känslor..
 
"Just nu känner jag en sådan panik- och ångest över att det kom hit, till där vi står idag. Du, jag, vi lovade ju varandra att inte just detta skulle ske oavsett vad.. Någonsin."
 
Mina.. Ni skall aldrig behöva ha eller känna den ångest som just nu sakta kryper innanför bröstet. Att behöva kriga på två fronter samtidigt. Mot min själ och mot mitt hjärta. Det tar på krafterna.. Krafter som egentligen skulle behövas till annat.
 
Jag vet att hon är ledsen likaså över hur vi, hur våra val aktivt härskat, krigat och bombat sönder det absolut sista som fanns kvar. Priset är alltså att vi aldrig kommer ha något, vänskap- som annan relation annat än med statusen "främlingar".
 
"Du tror säkerligen att jag gjort mina val just pga hat/ilska/hämnd men.. det är inte så. Du misstrodde mig och misstolkade mina gester som något helt annat än vad det var för något. Jag var villig att fortsätta kriga för att vi skulle kunna vara i ett och samma rum, som vänner(!) men dina val har konsekvenser och när dessa val görs/tas blir det även så att konsekvenserna blir till en realitet. Det var inget hot heller utan så jag var tvungen att göra för att inte blöda ut. Jag kan inte stänga av en vänskap för att, enbart ta upp tråden om 1 år och då även vuxit under tiden i den relationen. Jag är inte sådan"
 
Mina.. Igår när beslutet föll och att ha denna främlinga-status samt varannan vecka med er så såg jag snabbt vilka datum som jag går miste om. Jag kommer fira min första jul sedan jag blev er pappa, ensam. Jag kommer säkert fysiskt finnas på plats hos någon och jag kommer även ha någon nära mig men.. utan er.. Ingentinget. Jag kommer köpa julklappar till er, det kommer finnas en julgran, pynt och mat så ni får en jul med mig också men iår 2013 så kommer jag fullständigt hata allt vad som heter jul, familjehelg eller liknande.
 
Jag är tvungen dock att göra på det här sättet för genom den här lösningen så finner jag mig enbart i helvetet 26 veckor om året än 52.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: